evropea.com - Форум здраве.Всичко за вашето здраве
Октомври 23, 2014, 02:53:16 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Новини:

КАРТИЧКИ ЗА ИМЕНИ ДНИ
 
  Заглавна Страница   Forum   Помощ Търси Вход Регистрирай  
* СОЦИАЛНА МРЕЖА. СРЕЩНИ СВОЯ ДВОЙНИК

* evropea.com
 
 
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

* Онлайн
Dot Online Guests : 3
Dot Online Users : 0
Dot Hidden Users : 0
Dot Total Users : 3

* Реклами

* Времето

* ВСИЧКО ЗА СВИНСКИЯ ГРИП

Спонсорирана връзка

Реклама


* Последно мнение от форума
xx Порфирия
[Венерически болести]
beki
Октомври 12, 2014, 03:36:17

Анкета
Въпрос: Намирате ли за ефективна здравната система в България?
Да, абсолютно - 0 (0%)
В никакъв случай! - 0 (0%)
Не съм имал нужда от нея до момента - 0 (0%)
В България няма ефикасна здравна система - 3 (100%)
Върши работа - 0 (0%)
Общ брой гласове: 3

Страници: [1]
  Изпечатай  
Автор Тема: Мозъчен инфаркт  (Прочетена 3155 пъти)
Роза 2010
Newbie
*
Публикации: 1


Профил
« -: Януари 13, 2010, 01:53:19 »
ОтговорОтговор

Колко струва спешната медицинска помощ в България?

·   РОДНОТО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ ПОКРИВА ЕДВА 3 ДЕНА ПРЕСТОЙ В БОЛНИЦАТА ПРИ МОЗЪЧЕН ИНСУЛТ
·   ЗА ЛЕЧЕНИЕ В ХОСПИС ИСКАТ МЕЖДУ 600 И 1000 ЛВ НА МЕСЕЦ

7 януари 2010.- Розалина Върбанова Цанкова, работила дълги години като счетоводител в „Нефт и Въглища”, изпадна внезапно в безсъзнание и имаше нужда от указване на спешна медицинска помощ. 80-годишната жена, енергична и работохолик, лежеше безпомощно на леглото, загубила способност да говори и да се движи. Горещо се надявахме да не се предаде, защото съседката беше викнала бърза помощ и линейката трябваше да е на път....
    След набиране на 112 -телефона, предназначен за спешни случаи и 4 мъчителни часа в очакване, ни уведомиха, че линейката все още е на път...
     Не е тайна, че лошата координация с тел. 112 спъва работата на линейките. Както може сами да видите в статия на в. “Сега”: http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=4724&sectionid=2&id=0000401
     Заради борчовете на медицинските центрове за бърза помощ, държавни, линейките са пред спиране, без пари за бензин... по информация на в. “Новинар”: http://www.novinar.net/news/tragvat-chastni-linejki-za-bogati_MTI3NDsyMA==.html
     Според медиите, ще дойде момент, в който бързата помощ ще бъде платена и, както изтъква в. “Монитор”, “ще могат да си я позволят само богатите”: http://www.monitor.bg/article?id=226170
     Жалко, че не бяхме осведомени за ефикасността на държавните линейки и за това как работи здравната система сега.
     Роза лежеше все така безпомощно, без да може да говори и да се движи. Очаквахме да пристигне час по-скоро линейката за да я отведат в болницата, където посредством апаратурата да установят причината за състоянието й!
Звънн на телефон – неучтива жена, оказва се че е и шеф на спешното отделение. Отново питa на кой адрес трябва да се прати линейката. Повтаря, че линейката е по адреси и не се знае кога точно ще пристигне за да прегледа Роза. След упорито настояване от наша страна да ни бъде оказана спешна медицинска помощ, 4 часа след като първото повикване, неучтивата госпожа ни посъветва да се обърнем към личния лекар. Състоянието на Роза се влошаваше. Изгубила говор и неспособна да движи части от тялото си. След като се обърнахме към личния лекар на Роза, той също каза че има много адреси за посещение, но се отзова и до 10 минути вече преглеждаше Роза. След като приключи прегледа се установи диагнозата – МОЗЪЧЕН ИНСУЛТ.
     При внезапна загуба на говора или частична парализа, трябва да се осигури максимално бърз и незабавен транспорт към болнично заведение. Поне така е в Европа! В Испания има специален протокол, на име Код Иктус, който се погрижва 50 минути след подаването на сигнала, пациентът да бъде на операционната маса с подходящия екип от неврохирурзи. Защото в тези случаи времето е злато и с всяка изминала минута умират все повече мозъчни клетки и състоянието е необратимо. Всяко медицинско лице знае, че крайният срок за венозна тромболиза е 3 часа, за артериална – 4, за някои невропротективни медикаменти – 6 часа, като при всички случаи по-рано започналото лечение води до по-добри резултати. Повече, на този линк: http://www.puls.bg/illnes/issue_169/part_11.html
     Линейката още я нямаше... 4 часа след обаждането ни!
Обадихме се да попитаме дали изобщо щеи идва линейката или може би ние трябва да транспортираме Роза – както е с дясна пареза???
     Линейката в последна сметка дойде и указаха някаква помощ на Роза. Възникна спор към коя община се води жената. Толкова ли е важно в случая това? Не е ли по-важен човешкият живот? Всяка минута е ценна...защото последствията са необратими!
 
Спешното отделение на софийската болница “Исул”

     На Роза й поставиха диагноза Исхемичен инфаркт. Констатираха, че тя няма да се подобри и че за една жена на възраст такива старчески изменения на мозъчната кора са нещо съвсем нормално. Проф.Стаменова, на пенсионна възраст (67 г.) и с доста груби обноски, ни уведоми че в неделя, само 3 дена след това,  се налага да я изпишат, тъй-като нямало какво да й се лекува. Всички санитарки бяха стриктно инструктирани от съпругата на депутата - проф. Стаменова, да не коментират нищо по въпроса! За контакти с отдела: http://www.isul.eu/kontakti.htm
     Къде бихме могли да настаним Розалина? Препоръчват веднага услужливо платен ХОСПИС ДАР, клиника срещу заплащане! Сумите в такива Хосписи варират от 20 до 240 лева на ден!  Като се има в предвид ниските заплати в България, едва ли някой би се ориентирал към подобно лечение. Горещите препоръки на медицинскте лица в „Исул” остават единствения изход за лечение и надежда за близките на нуждаещия се! Защо е нужно това? Нима Розалина, както другите пенсионери не си е плащала съвестно здравноосигурителните вноски? Как е възможно един напълно-безпомощен човек и толкова зависим да бъде оставен на произвола на съдбата от хора, които са положили Хипократовата клетва?! Какво се случва с здравеопазването ни или всичко е една заблуда за наивни данъкоплатци?
След 4 дена престой в „Исул” ни обясниха, че Розалина не може да остане повече, тъй-като клиничната й пътека се била изчерпала! При напускане ПЛАТЕНА ЛИНЕЙКА, срещу 50 лв и никакво предписание на схема за лечение или лекарства. Много интересен факт! Здравноосигурителните вноски, които си си плащал цял живот, не стигат дори за 4-дневно лечение! В действителност здавеопазването ни излиза скъпо като заплащане и твърде ниско като качество на услугата! Да не кажа в този случай, вредно за живота!

От семейството на потерпевшата
Активен
nadezda
Newbie
*
Публикации: 13



Профил
« Отговор #1 -: Януари 13, 2010, 02:33:12 »
ОтговорОтговор

Искрено ви съчувствам! Преминала съм тоя път и зная, че здравта система в България е под всякаква критика. Изживяли сме страшни унижения с близък, получил инсулт. Отнасяха се с него като човек, който не заслужава внимание, унижаваха го, не разбираха болката му, бяха пестеливи дори и на ободряващи думи. Ако ме питат какво представлява адът, това е болката на човек с инсулт в комбинация на лекарите в България и отношението им към инсултноболния Абсолютно безхаберие и липса на уважение към човека!
Мили хора искрено ви стискам палци и ви пожелавам Бог да е с вас в тези трудни моменти за вас!
Активен
Страници: [1]
  Изпечатай  
 
Отиди на:  


Рекламите


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
SimplePortal 2.1.1